vi lever år 2010 och saker som man inte fattar pågår i världen....

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7639564.ab

har ni läst denna artikel om hur jävla knäppt ett annat land år 2010 fungerar. Helt tragiskt. finner liksom inga ord. att två män klarar sig undan med 40 respektive 20 piskrapp för "förbjudet umgänge" (finns det sånt??) och det var straffen för detta umgänge plus mord om jag fattar artikeln rätt. Men kvinnan i fråga får 99 piskrapp och 10 års fängelse...fast sen på nåt sätt så blir det rättegång ang äktenskapsbrott för kvinnan och straffet blev döden...va??? fattar inte....
ska ALDRIG klaga på nåt här hemma i Sverige...visst, jag har fått vänta på pengar från försäkringskassan, det går folk arbetslösa och ja!! jag tycker Sverige fungerar helt sjukt ibland men om man jämför med andra länder har vi det ganska bra...eller hur?? (veet att folk säkert stör sig på detta nu men över lag i Sverige...vi har det bra)

nog om detta, kommer aldrig förstå mig på dessa länder och deras lagar och skit som inte är mänskliga.

är lite bättre idag men har hosta så jag har ont i hela kroppen när jag hostar men det går väl över.
på lördag är det cykelfest här i dannike och då vill jag va frisk. ska bjuda på efterrätt...har ingen aning om vad jag ska bjuda på än men det löser sig säkert =)

nu väntar duschen och jag ska sen hämta mina underbara tjejer på förskolan!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0